O autorze
Fundacja FaniMani została założona w 2014 roku. Naszą misją jest wspieranie organizacji społecznych w pozyskiwaniu dodatkowych funduszy poprzez FaniMani.pl. Dzięki serwisowi dokonując zakupu w dowolnym sklepie internetowym (lista wszystkich sklepów), bez ponoszenia dodatkowych kosztów generujemy darowiznę na wybrany przez nas cel społeczny.

Współpracujemy z fundacjami, stowarzyszeniami, szkołami, harcerzami i innymi podmiotami działającymi w trzecim sektorze. Jako Fundacja chcemy być platformą wymiany informacji na temat NGO w Polsce i łącznikiem między organizacjami społecznymi, darczyńcami oraz przedsiębiorcami. Realizujemy swoją misję we współpracy z setkami firm, znanych lokalnie i międzynarodowo, o których informacje znajdziecie w naszym serwisie. Współdziałanie z otoczeniem biznesowym pozwala nam oferować narzędzia, które pomagają w zbieraniu pieniędzy bez ryzyka i kosztów zarówno dla osób pomagających, jak i dla adresatów pomocy finansowej.

„Coś mi się od życia należy”, czyli zakupowe przyjemności Polaków

Na co wydajemy swoje pieniądze? 88% Polek i Polaków sprawia sobie drobne zakupowe przyjemności, ale aż połowa z nich ma z tego powodu wyrzuty sumienia – tak wynika z naszych badań przeprowadzonych przez agencję SW Research. Dlatego nadeszła pora na znalezienie swojego „alibi”, czyli idealnej recepty na wewnętrzne rozterki po zakupach.

W zleconym przez nas badaniu, agencja SW Research sprawdziła zwyczaje zakupowe prawie tysiąca dorosłych Polek i Polaków. Okazuje się, że zdecydowana większość (88%) kupuje sobie drobne prezenty. Co piąta osoba robi to przynajmniej raz na dwa tygodnie, a tylko 12% deklaruje, że robi to bardzo rzadko lub wcale. Ku zaskoczeniu mniej podatne na zakupowe szaleństwo są Polki 86%, niż Polacy - 91%.

Najpopularniejsze zakupowe przyjemności



Najczęściej kupujemy dla siebie ubrania lub buty (54%), kosmetyki (28%), słodycze (26%) oraz książki (25%). Wśród Pań dużą popularnością cieszą się perfumy i biżuteria. Z kolei Panowie znacznie chętniej wybierają sprzęt elektroniczny i gry komputerowe. Co ciekawe, mężczyźni częściej niż kobiety kupują dla siebie słodycze – słodkie prezenty wybiera dla siebie 29% Polaków i 23% Polek.

Z badania wynika także, że te drobne zakupowe przyjemności wywołują wyrzuty sumienia aż u połowy rodaków. Częściej odczuwają je kobiety (55%) niż mężczyźni (47%). Polakom najczęściej doskwiera przekonanie, że powinni wydane pieniądze zaoszczędzić (43%), lub zainwestować w dom i rodzinę (38%).

Jak wyjaśnia Norbert Wierbiłowicz z FaniMani.pl, to właśnie te wnioski z badania posłużyły jako inspiracja do przeprowadzenia akcji „Alibi”.

– Zakupy to przyjemna sprawa, ale zaraz potem dopadają nas niekiedy wyrzuty sumienia – może to był jednak niepotrzebny wydatek? Nasze badanie ujawniło, jak z podobnymi obawami radzą sobie Polacy. Okazuje się, ze aż połowa z nas kieruje się sympatycznym podejściem „Coś mi się od życia należy!”. FaniMani.pl proponuje dodatkową, idealną wymówkę – nasze „Alibi”. Robiąc zakupy online można w prosty sposób i bez dodatkowych kosztów wspomóc jedną z 2800 organizacji społecznych. Czy istnieje lepsze wytłumaczenie niż to, że przy okazji zakupów pomagamy innym? – Norbert Wierbiłowicz


Darmowe pomaganie

FaniMani.pl to pierwszy serwis w Polsce umożliwiający pomaganie wybranym organizacjom pozarządowym i szkołom przy okazji zakupów w Internecie. Zakupy robi się w standardowy sposób, a do wybranej przez użytkownika organizacji trafia kilka procent wartości transakcji. Klient nie płaci więcej – darowizna pochodzi z budżetu marketingowego danego sklepu. Do wyboru jest prawie trzy tysiące organizacji pożytku publicznego oraz ponad 800 sklepów internetowych. Użytkownicy FaniMani.pl mają również dostęp do setek promocji i kodów rabatowych przygotowanych przez partnerów serwisu.

* Badanie zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie marki FaniMani.pl metodą CAWI w lutym 2017 r. W badaniu wzięło udział 849 Polaków w wieku powyżej 16 lat przy zachowaniu równych proporcji ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości respondenta.
Trwa ładowanie komentarzy...